Laatste verslag werkperiode - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Niels en Mandy Hakkel - WaarBenJij.nu Laatste verslag werkperiode - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Niels en Mandy Hakkel - WaarBenJij.nu

Laatste verslag werkperiode

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels en Mandy

04 Juli 2014 | Brazilië, Salvador

Zo! Dat heeft even geduurd, maar hier is dan eindelijk weer een verhaaltje uit Brazilie!

Ik zat even terug te lezen waar ik was geëindigd. Dat ik de dag erna een boottocht door de Amazone zou gaan maken. Die ging niet door voor mij. Toch te veel dingetjes waar ze mij blijkbaar (not) bij nodig hadden. Dus samen met nog een paar mensen maar weer gaan werken en later de verhalen van de collega’s horen hoe mooi het wel niet was in de Amazone. Dit zou dag 7 van 27 zijn dus ik zal nu de andere dagen dag voor dag samenvatten…nee dat gaat me niet meer lukken. Hierna heb ik helaas echt geen tijd gehad om het per dag bij te houden. Of ik had een nachtje over moeten slaan, dan was het gelukt. De eerste wedstrijd in Manaus was een hele beleving. Engeland - Italie. Sowieso al een gek idee dat je een WK wedstrijd zit te shaden. En dan ook nog eens met zoveel camera’s. Ik had het opzicht niet heel erg druk. Ik deed de in-goal camera’s, de op afstand bedienbare camera in de spelerstunnel, het beautyshot en 2 camera’s die hoog gelijk met de doellijn hangen zodat ze kunnen zien of de bal echt achter de lijn was mocht het nodig zijn. Omdat ik niet heel druk ben tijdens de wedstrijd met deze camera’s moest ik de andere 31 camera’s proberen te bekijken en tegen de rest vertellen wat er veranderd moest worden. 2 uur van te voren gaan we al de wereld in en dat duurt tot zo’n uur na de wedstrijd. Na de wedstrijd stonden er wat lunchpakketten voor ons klaar. Deze snel naar binnen werken en de camera’s die met ons meereizen (17 stuks) afbreken en in de kisten doen.
Hierna ging het allemaal heel snel met lange dagen. De volgende dag vlogen we meteen door naar Cuiaba om hier alles weer op te bouwen en te testen. De dag erna MatchDay -1 (MD-1) wat betekende dat we van beide teams de busaankomst, trainingen, interviews en persconferentie moesten doen. Gelukkig maar met 8 camera’s dus redelijk ontspannen eigenlijk best saai. De dag erna weer wedstrijd, inpakken, ff slapen, vliegen en weer alles opbouwen. Dit is zo 6 wedstrijden gegaan en natuurlijk hebben we tussendoor ook nog leuke dingen meegemaakt en zijn er genoeg verhalen te vertellen maar waar en wanneer dat was….? Iedereen had er last van, je weet op een gegeven moment niet meer in welke stad je bent of waar je de dag ervoor was. Maar gezellig was het wel!
We hebben 1 keer geprobeerd een uitstapje te maken omdat we een middag vrij hadden. We zouden met onze touringcar naar een waterval van formaat rijden. Eenmaal daar aangekomen bleek dat we 15 min te laat waren en konden we niet meer naar binnen… Jammer maar even verderop had je een mooi uitzicht vanaf een berg en zou de zonsondergang heel mooi zijn. Omdat de bus niet verder kon over een onverhard pad moesten we nog 1.5 km lopen. Mooie wandeling, alleen toen we aankwamen zagen we nog net de zon achter een berg verdwijnen! Ach, we waren er even uit met z’n allen!

Nog even in het kort, we zijn dus van Curitiba naar Cuiaba naar Manaus naar Cuiaba naar Curitiba naar Manaus naar Cuiaba naar Curitiba gereisd. En hierna…klaar!!
Na de laatste wedstrijd hadden we nog 2 dagen staan om ons laatste compound volledig af te breken. Omdat we wisten dat we nog 1 dag vrij zouden hebben hebben we keihard gewerkt en is het gelukt om van 8u tot 17u alles te breken. De dag erna konden we op een citytour door Curitiba maar eigenlijk was iedereen wel toe aan een lekker dagje vrij dus is iedereen lekker een tijd in het hotel blijven hangen en daarna zijn we nog met een ploegde naar een shoppingmall geweest waar ik dan eigenlijk mijn Oranje t-shirt gekocht heb! Het was een gok want de dag erna zou Nederland tegen Mexico de 1/8e finale spelen (die ik helaas door een vlucht niet kon zien) maar gelukkig wonnen ze deze en kon ik dus eindelijk in Oranje tenue met Mandy mijn eerste volledige wedstrijd van Oranje gaan kijken!

Meer foto's volgen nog maar het internet is hier te traag!

EINDE WERK, START VAKANTIE!!!

  • 04 Juli 2014 - 12:38

    Riet V Blokland.:

    Hallo Niels en Mady, Leuk om wat van jullie te horen,Maar voral van Niels. Want die is al zo lang weg,en we weten dat Niels het erg druk had,met Vliegen ,in pakken uit pakken, en zo veel gezien, dat is haast niet na te vertellen he Niels, Dat gaat straks beter met de foto"s er bij . en als je een beetje rust heb gehad. Maar dat het mooi is geweest, in al die landen ,dat geloof ik .Normaal ga je niet zo gouw op vacantie naar die landen. Maar nu je er bent geniet samen met Mady van jullie VACANTIE maak er wat moois van.ZONiels en Mady geniet ook even van het KLEP stukje van je OMA en de foutjes ,maar het is allemaal gemeend!!!! Maak van je 30 ste verjaardag een fijne dag samen, En bedankt voor je mooie verhaal !! ik lees dat nog wel een keer hoor, dat is echt nodig ,er staat zo veel in. Veel goetjes samen van Oma v Blokland . nog even een kusje voor beide, xxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels en Mandy

Hier vind je de verhalen en foto's van onze avonturen in Brazilië! We zijn op Skype te vinden als nielsenmandy Of via FaceTime op onze mobiele nummers natuurlijk!

Actief sinds 02 Mei 2014
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 3586

Voorgaande reizen:

02 Juni 2014 - 19 Juli 2014

Niels en Mandy in Brazilië

Landen bezocht: