Vakantie dag 6 t/m 13 - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Niels en Mandy Hakkel - WaarBenJij.nu Vakantie dag 6 t/m 13 - Reisverslag uit Salvador, Brazilië van Niels en Mandy Hakkel - WaarBenJij.nu

Vakantie dag 6 t/m 13

Door: Niels

Blijf op de hoogte en volg Niels en Mandy

12 Juli 2014 | Brazilië, Salvador

Dag 6
De dag erna zijn we lekker lang in het hotel gebleven en daarna naar het het oude centrum om de wedstrijd Brazilie - Colombia te kijken. Dit gaat hier ff anders dan bij ons op een groot scherm... Iedereen gaat om een klein tvtje zitten op straat. Lache dus!(zie foto's)
Hierna nog even wat gaan eten en zo is de dag weer voorbij.

Dag 7...DE DAG!
Vandaag is de kwartfinale Nederland tegen Costa Rica! We hadden bedacht dat we dit dus op het FIFA FanFest gaan kijken in de hoop dat hier nog wat Nederlanders zouden zijn. Maar eerst gingen we de oude stad in want dit was een paar dagen eerder ook gezellig met de Belgen. Maar dit was totaaaal niet te vergelijken met de Belgen! Het hele plein was omgetoverd tot "Het Oranje plein" en ik gok zo rond de 400 Nederlanders stonden rond de middag al vrolijk mee te zingen met Hollandse hits. Gezellig dus! Het enige nadeel is dat we wisten dat al deze mensen later in het stadion zouden zitten... En wij niet.
En toen gebeurde het! Ineens stond college Raymond Jansma voor me tussen alle andere supporters. Na een kort praatje hadden we verteld dat wij toevallig hier waren en het niet zo gepland hadden. En dus geen kaarten voor de wedstrijd hadden. Zijn vader is Kees Jansma (perschef van het Nederlands Elftal) en hij had van hem 4 kaarten gekregen en had er 2 over!!! Of we deze wilden kopen voor 50 euro per kaartje....EH JA!! Normaal gaan de kaarten voor zo'n 400 euro per stuk weg dus mooier kon het niet!
Om 15:30 zou iedereen in een lange stoet vertrekken naar het stadion wat zo'n 20 minuten lopen zou zijn. Wat een feest om dit mee te maken!
Eenmaal bij het stadion aangekomen de juiste ingang zoeken en op naar onze plaatsten. En wat voor plaatsen. We zaten in het familievak op rij 5 van beneden iets links van het midden. Voor ons zat de familie van Kuijt en Cillessen en rechts voor ons familie Kluivert.
Het verloop van de wedstrijd hoef ik niet uit te leggen. Te spannend maar met een mooi einde! Wat een dag!

Dag 8
Vandaag om 7:40 zouden we worden opgehaald door een shuttle bus die ons naar de haven van Salvador zou brengen. Hier hadden we om 9u een catamaran naar het eiland Morro de Sao Paulo. De shuttle was netjes zoals het in Brazilie gaat een half uur te laat maar we waren op tijd voor de catamaran dus niets aan de hand.
We hoorde al dat er misschien sprake zou zijn van een andere route omdat de zee te ruig zou zijn. De route was zoals normaal en we deden er zoals gepland 2 uur over...Maar de zee was wel pittig. Overal om mij heen kotsende mensen en ook Mandy kon het even niet binnen houden.
Eenmaal aangekomen op Morro vergeet je zo'n boottripje al snel. Een heerlijk rustig eiland waar geen auto's rijden en de taxi's kruiwagens zijn. Deze bracht onze koffers dan ook voor een belachelijke 60 Real (20 euro) naar onze pousada Aquarela. Een mooi plekje met hutjes tegen de heuvel. Hier hadden we een mooie hut/ kamer met een balkon en een heerlijk uitzicht. Nu kon na alle steden het Relaxen beginnen!

Dag 9, 10, 11 en 12
Het is eigenlijk niet de moeite om alle dagen apart te noemen. Tuurlijk, elke dag heeft zijn mooie dingen maar alle dagen zagen er in grote lijnen hetzelfde uit.
Rond half 10 naar het ontbijt. Dit was geen buffet zoals we gewend waren maar een met liefde bereid ontbijt door de vrouw die de pousada nu voor 10 maanden mocht beheren. Verse koffie, broodjes, een roereitje en toast.
Daarna even chillen op de kamer/ balkon/ hangmat en maar eens naar het strand. Op Morro heb je beach 1 t/m 4. Allemaal op loopafstand maar beach 2 is de meest populaire met veel stoeltjes, bedjes en restaurants. En niet te vergeten de verkopers die af en aan bij je komen om fruitsalades, gesmolten kaas, pinda's en weet ik wat nog meer aan je proberen te verkopen. Na het ontspannen aan het strand terug naar onze kamer om te douchen en misschien nog heeeel even in de hangmat of op bed liggen. En weer terug naar het bewoonde gedeelte om te eten bij een van de vele strandtentjes.

Dag 11 van onze vakantie moest Nederland weer spelen. Dus wij net als de avond ervoor toen Brazilie moest spelen op het plein kijken. De opkomst was iets minder groot toen Oranje speelde maar we hebben ons tot de penalty's goed vermaakt.
Dag 12 was ik jarig! Mandy had vanuit Nederland al gemaild wat de mogelijkheden zouden zijn op zo'n ontzettend bijzonder speciale dag als dit. Het werd een uitgebreid ontbijt op de kamer! Heerlijk lekker op ons eigen balkonnetje genieten van het verse fruit en broodjes.
's Middags voor de laatst keer op Morro bakken aan het strand en s' avonds een heerlijk visje aan het strand gegeten. Daarna nog even de koffers pakken want morgen weer de boot terug naar Savlador.

Dag 13
We hadden 2 dagen eerder bij een klein "buro de toerisme" al de ticket terug met de boot gekocht. We moesten alleen de volgende dag nog even terugkomen voor een geprint ticket want de printer wilde even niet meewerken die dag. Prima, wij de volgende dag terug naar onze vriend Fabio Carlos. Helaas, donker binnen en met handen en voeten begrepen we van de buren dat hij een half uur later terug zou komen. Prima! Maar een half uur later geen Fabio. En zo ging het nog 2 keer en toen vonden we het mooi dus met het betalingsbewijs naar de catamaran. Het koste een telefoontje en was heel even spannend maar toch mochten we mee.
De zee was een stuk rustiger dus prima tochtje over zee vandaag!

Weer aangekomen in Salvador met de taxi naar ons hotel voor 1 nacht vlak bij het vliegveld. Hier nog even genieten van een beetje luxe na Morro in dit Novotel hotel, nog even naar de shoppingmall vlak bij geweest en morgen op naar Rio de Janeiro!!

Tot zover!
x Niels en Mandy